Advertlets Leaderboard

Nuffnang Leaderboard

Monday, February 28, 2011

Omote nak nenok citer 127 Hours

Omote nak ajak Kakak Momoy nenok wayang lah! Dah lelama Omote tak nenok wayang. Nanti Kakak Momoy lalik cuti dari univerchiti, Omote nak pakshe Kakak Momoy pegi Mines Wonderland! Omote nak popcorn!

Omote nak nenok citer 127 Hours. Cam best kan citer tu...? Nanti Omote amik gambar kat dalam panggung!

Friday, February 25, 2011

Omote Olate shuke Harry Potter!

Hali ni Omote bace Harry Potter and the Deathly Hallows. Beshnye! Omote tak leh letak buku tu...Buku-buku Harry Potter memang majik! Eh, mana Omote blaja bace buku? Omote kan geniiiiiiius! 

Dalam manyak-manyak, Omote paling shuke Deathly Hallows ngan Goblet of Fire. Omote nanes masa Dumbledore mati. Hukhuk... Omote bersorak masa Harry celuar dali tasik dalam pertandingan Triwizard yang cedua! Hip hip holley!


Filem Harry Potter pun Omote dah nenok. Besh kan? Tapi Omote lagi shuke ngan buku die..

Omote nanes bila Hedwig burung Harry tu bercorban shelamatkan Harry...ala...Omote shuke shangat ngan burung hantu putih shalji tue...

Jap gi nak cuar filem Harry Potter yang last. Omote dah tak sabar tunggu...nanti Omote gi nenok wayang ngan Kakak Momoy, Omote amik gambar...

Omote: "Omote paling shuke Luna Lovegood. Chomey kan dia?"
Olate: "Olate shuke Fred ngan George!"

Kawan-kawan shuke shape? 

Wednesday, February 23, 2011

10 Filem Omote nenok meleleh airmata

Omote suke nenok filem. Omote slalu nanes nenok filem. Ni filem-filem yg wat Omote nanes...
10. Victor (Sweden)

Victor nie citer pendek je, 19 minit...tapi Omote shebak betul. Chiter dia pasal Victor yang shakit Leukimia dan tak boleh idup lelama, tapi dia shuke shangat nak jadi Bomba. Jadi mama dia bawak Victor pegi Balai Bomba. Bosh bomba tu ngan abang-abang Bomba kat shana bagi Victor pengalaman yang Victor tak leh lupakan...bila dia dah shakit teruk kat spital, Bosh ngan abang-abang Bomba tu datang melawat...guna tangga panjang kete Bomba tu, masyuk ikut tingkap! Pengarah: Simon Sandquist ngan Joel Bergvall  

9. Hatchiko Monogatari (Jepun)

Chomeykan Hachiko nie...

8. The Notebook (Hollywood)

Cinta diorang kan memang trajis. Alahai...

7. Titanic (Hollywood)

Tak payah Omote bagitau la kan...memang cedeh... Pelakon: Leonardo DiCaprio ngan Kate Winslet. Pengarah: James Cameron

6. Forrest Gump (Hollywood)

Forrest Gump nie lagi klakar dari cedeh...tapi bila bini dia mati tu cedeh shangat...Pelakon: Tom Hanks

5. Abang (Malaysia)

Filem Mechia yang paling cedih penah Omote nenok. Pelakon: Rahim Razali, Ogy Ahmad Daud, Noorkumalasari, Ahmad Yatim

4. Windstruck (Korea)

Filem ni Omote bagi nombor pat cebab ada Jeon Ji-hyun. Nyomel la tia. Pelakon: Jeon Ji-hyun ngan Jang Hyuk

3. Love Affair (Hollywood)

Beshnye filem ni...syahdu..hu hu hu (nie bunyi Omote nanes). Pelakon: Warren Beatty ngan Annette Bening

2. Mann (Bollywood)

Filem ni cedok dari Love Affair...tapi Omote shuke shangat. Tak tau la bape kali Omote kuar air mate...Pelakon: Aamir Khan ngan Manisha Koirala

1. A Moment to Remember (Korea)

Ni la filem yang paling cedeh Omote nenok. Pat kali Omote leleh air mata...huhuhu...Pelakon: Song Ye-jin ngan Jung Woo-sung

Kawan-kawan pilih shame tak ngan Omote?


Doa Pembuka Blog

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Shegala puji bagi Allah Tuhan pentadbir sheluluh alam. Shelawat dan shejahtela shemoga dilimpahkan ke atas junjungan besar Nabi Muhammad yang shemulia-mulia peshuruh-Nya, sherta ke atas keluarga dan shekalian shahabat-shahabatnya.

Ya Allah, wahai Tuhan kami, hidupkan kami dengan iman, matikan kami dalam iman, sherta masukkan kami ke dalam syurga bersama-sama iman.

Ya Allah, ya Tuhan kami, ampunilah shegala dosha keshalahan kami dan dosha-dosha keshalahan kedua ibu bapa kami, sherta keshihanilah kedua ibu bapa kami shebagaimana mereka berdua mengashihani kami shemasha masih kecil.

Ya Allah, akhirilah umur kami dengan keshudahan yang baik dan janganlah kiranya Engkau akhirkan umur kami dengan keshudahan yang tidak baik.

Ya Allah, ya Tuhan kami, janganlah kiranya Engkau peshongkan iman kami sheshudah Engkau kurniakan kepada kami petunjuk. Anugerahilah kami rahmat kerana sheshungguhnya Engkau Maha Pengurnia.

Wahai Tuhan kami, kurniakanlah kepada kami kebaikan di dunia ini dan juga di akhirat, dan peliharalah kami daripada azab neraka.

Shemoga Allah mencucuri rahmat dan shejahtera ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan ke atash sheluluh keluarga dan shahabat-shahabat baginda. Dan segala puji itu tertentu bagi Allah, Tuhan pentadbir sheluluh alam.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget